Reklamacje i zwroty

Gwarancja i zwroty

Zwroty towaru

Zgodnie z ustawą o ochronie praw kosumentów każdy kupujący w naszym sklepie ma prawo zwrócić zakupiony towar bez podawania przyczyn. Zgodnie z ustawą ma na to 14 dni.


Jednak idąc na rękę kupującym dajemy na zwrot rok czasu.

Tak więc można kupować bez obaw bo wciągu roku można zwrócić towar i odzyskać wpłatę.

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest nienaruszony stan towaru, bez jakichkolwiek śladów użytkowania. Jeżeli towar zapakowany był w jakiś rodzaj firmowego opakowania to zwrócić trzeba razem z tym opakowaniem (czyli zwykłych kartonów nie trzeba zwracać, natomiast w wypadku pakowania w blistry, wytłoczki, pianki zabezpieczające - trzeba je zwrócić możliwie niezniszczone). Do zwracanego towaru musi być dołączony paragon - dowód zakupu. Koszt zwrotu ponosi zwracający.

Ale - ważna informacja:
Z możliwości zwrotu wyłączone są przedmioty wykonane na zamówienie - a więc z zamówionym nadrukiem, grawerem, haftem itp. Mówi o tym ustawa o ochronie praw konsumenta. Czyli jeżeli ktoś zamówi skrzynkę bez graweru, to może ja odesłać  w ciągu roku. Ale jeżeli zamówi wykonanie swojego graweru to niestety nie ma możliwości zwrotu bez podawanie przyczyny.
Dlaczego tak ?  bo zwykły towar po zwrocie można ponownie sprzedać innemu chętnemu. A towar z wygrawerowaną dedykacją, czyimś imieniem, datą ślubu czy innym rysunkiem nie nadaje się do wykorzystania. Nikt tego nie weżmie oprócz osoby która zleciła wykonanie graweru. Dlatego prosimy o rozważne zakupy grawerowanych przedmiotów.
 

Gwarancja

Duża część sprzedawanych przez nas przedmiotów objętych jest gwarancją producenta. Jednak nie wszyscy producenci udzielają takiej gwarancji, a tam gdzie producent gwarancji udziela warunki mogą się znacznie różnić.
Zależnie od tego co to za przedmiot, różne sprawy taka gwarancja obejmuje. To dość oczywiste, bo co innego może gwarantować producent kieliszka, a co innego produceny metalowego breloczka czy elktrycznej pozytywki.
Okresy gwarancyjne są różne: od bezterminowej gwarancji do 1 roku - zależnie od produktu. Jeżeli jakiś producent udziela gwarancji, to dokumenty gwarancyjne wysyłamy razem z towarem. Wszelkich informacji na ten temat można zasięgnać u nas przed dokonaniem zakupu.

Niezależnie od gwarancji każdy towar objęty jest naszą rękojmią. Rękojmia obejmuje okres 2 lat od daty dostarczenia towaru.
Reklamacje na podstawie rękojmi obejmuje fizyczne wady towar: nizezgodność towaru z umową (z opisem na stronie sklepu).

Ze swojej strony możemy zapewnić, że wszystkie przedmioty przed grawerowaniem są oglądane i sprawdzane czy nie mają jakichś widocznych wad. Jeżeli przedmiot budzi jakieś zastrzeżenia to jest odsyłany do producenta, a do naszego klienta wysyłamy tylko to, co nie ma żadnych widocznych wad.
Jeżeli pomimo naszej kontroli zdarzy się jakieś ukryte uszkodzenie, to towar wymieniamy na nowy, naprawiamy albo zwracamy pieniądze.
Po wykryciu takiej wady najlepiej skontaktować się z nami, wtedy zależnie od przedmiotu zaproponujemy odpowiednie rozwiązanie.

Uwaga: w wypadku niektórych przedmiotów wykonanie graweru powoduje utratę gwarancji producenta. Przykładowo, jeżeli przedmiot wykonany jest ze srebra powlekanego warstwą ochronną, to wykonanie graweru może uszkodzić taka warstwę. Nie da się grawerować tak, aby ta warstwa została nienaruszona. Uszkodzna warstwa ochronna nie spełnia swojej roli, i z tego powodu producent może wycofać swoją gwarancję. Podobne sytucja może dotyczyć innych przedmiotów - grawerowanie często narusza strukturę materiału albo powłoki ochronne. Najczęściej nic się złego nie dzieje, ale trzeba o tym pamiętać, i w razie wątpliwości przed grawerowaniem zapytać czy nie będzie jakichś problemów z gwarancją.


100% satysfakcji

Gwarancja jakości usług

Nasza gwarancja wykonawcy usług dotyczy jakości i trwałości grawerowania. Gwarantujemy, że grawer nie da się usunąć, zetrzeć, wymazać itp. że nie zniknie, że jest wykonany zgodnie z zaakceptowanym projektem.

W wypadku niezgodności graweru z tym co zostało zaakceptowane dostarczamy na nasz koszt poprawnie wykonany grawer.
W wypadku stwierdzenia takiego błędu prosimy o kontakt, zaproponujemy odpowiednie rozwiązanie. Często zależy od przedmiotu i rodzaju błędu. Czasem wystarczy dograwerować brakującą literkę, czasem trzeba wykonać całkiem nowy przedmiot. Każda taka sprawa traktowana jest indywidualnie, a koszty związane z jej załatwieniem leżą po naszej stronie.
Uwaga: dotyczy to tylko graweru wykonanego niezgodnie z projektem.  Jeżeli został zaakceptowany projekt a grawer jest z nim zgodny, to nie podlega to reklamacji.  Przykładowo zdarzają się sytuacje gdy ktoś pomyli datę urodzin, ślubu, chrzcin. Taka data jest w projekcie, i zostaje on zaakceptowany i wygrawerowany. Po otrzymaniu prezentu klient stwiedza, że data jest zła. No ale ponieważ widział projekt, miał czas na sprawdzenie i zaakceptował - to taka reklamacja nie zostanie uwzględniona.
Na grawerowanie udzielamy bezterminowej gwarancji - w przekonaniu, że jakość grawerowania jest taka, że nigdy nie będzie z nią problemów.
 

Uszkodzenia w transporcie

Jak wysyłamy, co zrobić w razie uszkodzenia przesyłki

Wszystkie przesyłki są starannie przygotowane. Dokładnie zabezpieczamy każdy produkt w kilkuwarstwowy karton i folię bąbelkową, szkło zabezpieczone jest dodatkowo papierem lub styropianem i najczęściej umieszczone w drewnianych skrzynkach. 

Stłuczki w transporcie to około 1% realizowanych przez nas wysyłek. Pozostałe 99% oznacza pewność, że przesyłka dotrze nienaruszona.
Gdyby jednak okazało się, że cokolwiek uległo zniszczeniu, dostarczymy ponownie element na nasz koszt. 

Dla zapewnienia maksimum bezpieczeństwa dostawy, prosimy o sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera w momencie odbioru. Jeśli okaże się, że jakikolwiek element został uszkodzony, obowiązkiem kuriera jest spisanie protokołu szkody.

Protokół szkody spisany z kurierem jest podstawą reklamacji uszkodzenia w transporcie. To konieczny warunek uznania reklamacji. Bez niego żadna reklamacja nie jest uwzględniona przez ubezpieczyciela.
Prosimy jednocześnie o poinformowaniu nas o tym fakcie i przekazaniu oryginału protokołu do naszego sklepu.

W wypadku przesyłek kurierskich nowy element wysyłamy niezwłocznie po otrzymaniu protokołu (może być przesłany mailem)

Ponieważ ewentualne reklamacje przesyłek kurierskich załatwiane są bardzo szybko, polecamy tą formę wysyłki.

Wysyłka do paczkomatów

Regulamin paczkomatów zawiera punkt mówiący, że operator paczkomatu (czyli Inpost) nie odpowiada za uszkodzenia przesyłek zawierających towar który łatwo uszkodzić. Do takiego towaru należy m. in. szkło. Jeżeli ktoś decyduje się na wysyłkę szkła paczkomatem, to razie stłuczki nie ma możliwości składania reklamacji - bo wg regulaminu przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenia, a kupujący powinien znać ten regulamin. Ponieważ przewoźnik nie poczuwa się do odpowiedzialności za przesyłki, to my również nie możemy brać za nie całkowitej odpowiedzialności.

Z tego powodu nie zalecamy wysyłania szkła do paczkomatu. Jednak decyzja należy do zamawiającego.
Staramy się przyzwoicie opakować wysyłany towar, jednak jest to najtańsza forma wysyłki i najbardziej ryzykowna dla kupującego.
Prosimy o przemyślenie czy nie lepiej dopłacić do przesyłki kurierskiej.

 

Znajdź nas na